Wil je eindelijk een goeie website?

Je bent bezig met teksten voor je nieuwe website en je loopt vast. Of: je hebt al een site maar je bent er he-le-maal niet blij mee.

Advies over je websiteIk (geflatteerd)

Dan moet je bij mij zijn

Chris Rommers, aangenaam.

Vroeger schreef ik webteksten, tegenwoordig leg ik je uit hoe je ze zelf beter maakt.

Niet alleen die teksten, maar eigenlijk je hele website. En vooruit: een flink stuk van de online marketing eromheen.

Ik geef website-advies in drie maten:

  • Large: in mijn contentsessie kanaliseer ik jouw ideeën-tsunami en komen we tot een logisch verhaal dat je wél op papier krijgt.
  • Medium: in mijn conversie-review leg ik je website op de pijnbank. Dat kraakt even, maar daarna voelt alles beter.
  • Small: in mijn consultcall geef ik antwoord op website-vragen waar je al nachten van wakker ligt.

Waarom zou je met mij werken?

Je kan tenslotte ook naar een tekstschrijver, webdesigner of full-service marketingbureau stappen. Of het gewoon zelf uitvogelen.

Daarom hieronder wat informatie die je kan helpen om mij op je lijstje te zetten – of om me door te strepen.

Opleiding

Pijnlijk onderwerp.

  • Een jaar te veel gymnasium
  • Drie jaar te weinig HEAO Communicatie
  • NIMA-A en NGPR-A, uit de tijd dat marketing nog maar 4 P’s had

Ik compenseer het met peperdure hardcore trainingen over copywriting, conversie en SEO, plus het equivalent van bergen Moby Dicks aan vakliteratuur over online marketing.

Maar wat inmiddels vooral erg helpt, is m’n bijna 25 jaar ervaring – zie hieronder.

Ervaring

Toen ik een alternatief moest zoeken voor m’n studiefinanciering werd ik barman. Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, maar geen vetpot.

Ik vulde het aan met uitzendwerk op de communicatieafdeling van een farmaceutische groothandel, het beoordelen van detectivemanuscripten en figurantenwerk in Hilversum. M’n moeder heeft een video met hoogtepunten.

Daarna ging het zo:

  • 1996: tekstschrijver bij een pr-bureau
  • 1999: voor mezelf begonnen, als tekstschrijver in reclame en pr
  • 2000: naar een reclamebureau, als account manager
  • 2001: een eigen pr-/reclamebureautje met een compagnon
  • 2002: geen succes, terug naar vorig bureau, als client director
  • 2005: weer voor mezelf, nu als webtekstspecialist
  • 2006: naar een internetbureau, als directeur
  • 2015: jawel, weer voor mezelf, als tekstschrijver slash webconsultant

Branches

Ik hoor goede dingen over het principe van een niche, maar bij mij is het er nooit van gekomen.

Ik heb werk gedaan voor verzekeraars, IT-bedrijven, consultants, trainers, coaches, therapeuten, internetproviders, ministeries, printerfabrikanten, beleggingsadviseurs, horeca, kunstenaars, glasfabrikanten, creatieven, gemeentes, uiteenlopende webshops, webdesigners, SaaS-leveranciers, retailers, arbodiensten, enfin: you name it.

Staat jouw branche er niet tussen? Dan ben ik ‘m waarschijnlijk vergeten te vermelden.

Het duizendpoot-dilemma

Met decennia ervaring in offline en online marketing, reclame en copywriting, maar ook in ondernemen, management en sales loop je al gauw het risico voor generalist versleten te worden.

Daarom hing ik in 2015, toen ik weer als ZZP’er aan de slag ging, een bord met “tekstschrijver” boven m’n virtuele winkeldeur.

Anders zouden klanten maar keuzestress krijgen – en ikzelf trouwens ook.

Maar ja, hoe gaan die dingen?

Voor ik het wist was ik toch weer websites aan het bouwen.
Liep ik e-mailfunnels in elkaar te zetten.
Begeleidde ik AdWords- en SEO-trajecten.
Zat ik een paar dagen per maand ergens te interimmen.

Kijk hier maar eens wat er zoal voorbij kwam.

Ik was weer een bureau geworden – maar nu in m’n eentje. Niet handig, want ik smeerde mezelf te dun uit.

Het is gelukkig goed gekomen

Want ik ontdekte dat ik klanten ook blij kon maken met advies op basis van al die – schijnbaar uiteenlopende – ervaring.

Kijk maar:

Zijn geld dubbel en dwars waard

“Zeer goede sessie met Chris gehad! Ik heb de conversie-review geboekt en hij is zijn geld dubbel en dwars waard. Waar ik in eerste instantie het idee had dat het puur voor de website zelf zou zijn, heeft Chris veel dieper op mijn product ingezoomd en daar ook zeer veel nuttige tips gegeven. Ik zou Chris elke andere ondernemer aanraden!”

Martin Pruim

Martin Pruim
VvE-site.nl

Bijna drie keer zoveel aanmeldingen

“Tijdens onze sessie ging ik inwendig gillen. Van gaafheid. En nu? Nu heb ik dankzij Chris bijna drie keer zoveel aanmeldingen.”

Céline Rohrer

Céline Rohrer
Personal Shopper & Stylist

Zou iedere ondernemer moeten doen

“Eigenlijk zou iedere ondernemer het eens moeten doen: Chris bellen om met een frisse blik te kijken naar je eigen website en dienstenpakket. Hij doorgrondt heel snel hoe je onderneming in elkaar steekt en waar de kansen liggen. Zelf staarde ik me er al een aantal maanden blind op. Dankzij de sessie met Chris vielen de kwartjes en had ik weer handvatten om verder te kunnen.”

Mischa Diender

Mischa Diender
Contaqt

Meedogenloos, maar vriendelijk

“Hoe krijg ik dat wat ik wil zeggen nu eens echt goed op m’n website? Blijf ik nog jarenlang doortobben? Na voor de zoveelste keer m’n teksten te hebben gelezen, besloot ik het aan een professional te vragen. Chris heeft mij geholpen extreem duidelijk te worden. Meedogenloos, maar vriendelijk, bouwden we mijn website van de grond af aan weer op. Het resultaat dat er nu staat klopt helemaal. Dat zou zonder Chris nooit zijn gelukt.”

Frank Bruining

Frank Bruining
frankbruining.com

Wordt je site retestrak van

“Het is best een uitdaging om van de materie waar jij helemaal ‘in’ zit iets online te zetten wat anderen óók snappen. Chris heeft onwijs veel ervaring met effectieve websites, hij wéét wat werkt. Bovendien prikt ‘ie feilloos door je ‘ja, maars’ heen en stuurt hij je keihard terug naar je schrijftafel als het teveel ‘jaddajadda’ wordt. En daar wordt je site retestrak van :-)”

Ria Geraets-Heijen

Ria Geraets-Heijen
More than Mayo

There’s more where that came from.

Ik heb m’n sweet spot gevonden

Een naam ervoor is een ander verhaal. Webconsultant? Marketingadviseur? Contentcoach? Zeg het maar.

Hoe dan ook: het leuke is dat ik op deze manier meer klanten aan een goeie website kan helpen. Misschien nog wel beter ook.

Mindere goden zouden hier misschien de term win-win gebruiken – ieuw – maar ik heb er een plaatje van gemaakt:

Geen why. Wel een yay.

En verder…

Waar vind je me?

Ik woon in een mooi stukje Utrecht (nou is héél Utrecht natuurlijk een mooi stukje Utrecht), met kantoor aan huis.

Mijn huis annex kantoor toen het nog nieuw was. Over het spoor rijdt tegenwoordig het treintje van en naar het Spoorwegmuseum.

Privé

Ik heb al 25+ jaar verkering met Marijke. Ik heb geen kinderen, geen huisdieren, geen hobby’s en ik doe principieel niet serieus aan sport.

In de omgang

Ik ben direct, maar dankzij een Brabantse opvoeding zelden bot. Behalve als je over een slider op je homepage begint. Maar dan vraag je er ook om. Ik moet even naar buiten als we langer dan 2 uur met elkaar praten in een ruimte waar roken niet mag. Gestopt sinds 28-4-2018. 💪

En ik hou wel van een geintje.

Wat vind je ervan?

Ik wil meer weten
Ammenooitniet
Ik ben er nog niet uit

Denk je: “Ik moet die Rommers even in gedachten houden”?

Meld je dan aan voor mijn nieuwsbrief (ja, ik noem het gewoon een nieuwsbrief). Je krijgt er een e-book bij, met tips hoe je zelf meer aanmeldingen voor je nieuwsbrief verzamelt. Just saying.