Kom je er niet uit, met die webteksten?

Ik help je: in mijn contentsessie van één dag zet ik je op de rit – met twee nazorgsessies als bonus.

Ga je aan de slag met een nieuwe website?

Of wil je je bestaande website drastisch veranderen?

Dat betekent dus ook: webteksten schrijven.

Oh joy

Want je kunt best schrijven, da’s het probleem niet.

Maar over jezelf en je eigen bedrijf?

Sodeju, wat is dat moeilijk.

Dus je loopt hartstikke vast

Misschien kom je niet uit de startblokken, omdat je er als een berg tegenop ziet.

Misschien heb je al tig kantjes volgeschreven, maar voelt het allemaal als een grote tekstbrij zonder structuur of jeu.

Misschien heb je wel een heus writers block. Kan hoor, hadden Hemingway en Wolkers ook regelmatig. Het overkomt zelfs mij nog wel ‘ns.

Maar het wordt wel genant, op verjaardagsfeestjes, als die klier van een zwager weer vraagt of je site al af is.

En aangetrouwde familie daargelaten: zolang die site niet live staat, gaat-ie ook niks opleveren.

Je googelt naar schrijftips en tekstadviezen

Je leest blogs, downloadt e-books en bekijkt webinars, over SEO, conversie, het reptielenbrein, call-to-actions en features versus benefits.

Je koopt dat boek van die meneer Van Erkel – en misschien overweeg je zelfs om die dure schrijfcursus van ‘m aan te schaffen.

Want potdomme: die site moet online. En snel ook.

Maar al die tips zijn veel te algemeen

Tuurlijk, ze zijn handig: de trucjes, de copywriting formules en de best practices. Maar je hebt er pas wat aan als je weet wát je moet opschrijven.

En daar wringt jouw schoen.

Want geen blog ter wereld legt jou uit hoe je de chaos in je hoofd vertaalt naar goede en liefst ook nog leuke webteksten.

Uitbesteden dan maar, dat tekstschrijven?

Dat kan, maar dan nog: hoe ga je die tekstschrijver briefen?

Als jij er zelf al geen chocola van kan maken, hoe moet een buitenstaander er dan uitkomen?

Bovendien: het loopt al snel in de papieren – zeker als je niet goed duidelijk kunt maken wat je nou eigenlijk wilt vertellen.

En puntje bij paaltje schrijf je je teksten toch het liefste zelf.

Het is tenslotte jouw business en jouw verhaal – dat moet je toch ook zélf kunnen?

Luister: ik heb de perfecte middenweg voor je

Ik noem het: de contentsessie.

Je kan het ook schrijfhulp, schrijfcoaching of schrijven met zijwieltjes noemen.

Het komt er in ieder geval op neer dat je zelf je webteksten schrijft, maar met de hulp van een professionele, ervaren tekstschrijver met héél veel verstand van websites.

Inderdaad: that would be me.

Meer waarde dan ik ooit had verwacht

"Als je net als ik al heel lang aanhikt tegen het schrijven van webteksten en eigenlijk niet precies weet wat je hoe je met je website betalende klanten gaat werven, dan moet je bij Chris zijn. Tijdens mijn contentsessie hebben we uitgebreid gesproken over mijn ideale klant en strategie. Alleen dat had voor mij al meer waarde dan ik ooit had verwacht. Chris stelt de juiste vragen waardoor alle flarden in je hoofd opeens als een logisch geheel samenvallen. Bovendien is hij creatief en een geweldige copywriter, hij weet met een paar woorden exact het juiste gevoel te omschrijven. Chris is gul in het delen van zijn kennis en ervaring. Je merkt aan alles dat hij een sterke salesachtergrond heeft en dat weet te vertalen naar supergoede content."

Debbie van der Veen, Flip Your Script
High performance coaching

Hoe werkt dat dan, die contentsessie?

We gaan een hele dag samen aan de slag.

Op die dag doen we het volgende:

  • We bepalen wat de allerbelangrijkste kernboodschap van je website is
  • We beslissen voor wie je schrijft (hint: niet voor iedereen)
  • We bepalen de menustructuur van je site en maken die sticky & clicky
  • We leggen vast wat je per pagina gaat vertellen – en wat niet
  • We bedenken een homepage waarop bezoekers wel door móeten klikken

Wat heb je na de contentsessie?

  • Een compleet uitgewerkte structuur voor je hele website
  • 100% helderheid over wat je moet gaan schrijven, en hoe
  • Een layout van je homepage inclusief koppen en tekstaanzetten
  • Het prettige besef dat die site nu eindelijk af gaat komen
  • Dikke kans dat je een vreugdedansje wilt doen

Dit gaat stiekem verder dan tekst

Veel verder.

Kijk: schrijven kunnen we allemaal, dat hebben we op school geleerd. De contentsessie is dan ook geen schrijfles.

Natuurlijk, als je van nature geen vlotte schrijver bent, dan krijg je schrijftips van me.

Maar de contentsessie gaat niet over punten en komma’s. De contentsessie gaat over helderheid. In je hoofd, en op je website.

De echte winst is dat je nu eindelijk scherp krijgt wat je op je website moet vertellen.

Als je dat eenmaal weet – en als je daar een goede structuur bij aangereikt krijgt – dan wordt schrijven veel makkelijker. En dan gaat het ook lukken.

Zijn we echt de héle dag bezig?

Yep, pretty much.

We beginnen om 10:00 uur. Als we de sessie op mijn kantoor doen, trakteer ik je ’s middags op een broodje.

Tip: ga de avond ervoor op tijd naar bed. Dat doe ik ook, want het is een intens dagje.

Moet je iets voorbereiden?

Natuurlijk kan je me vooraf informatie toesturen. Maar als je nog niks hebt, ga er dan geen extra tijd in steken.

Het echte werk doen we tijdens de contentsessie zelf: ik weet precies wat we nodig hebben om een goede website voor jou te bedenken – en hoe ik dat boven water moet krijgen.

Hij zat binnen no time in het hoofd van mijn klant

"Waar te beginnen? Ik had hulp nodig. Niet omdat ik zelf schrijven niet leuk vind of niet kan. Integendeel, dat doe ik graag zelf. Maar op een gegeven moment loop je vast en dan is het advies van een goeroe erg welkom omdat je weet dat het ook anders kan. Ik had hoge verwachtingen van zijn advies en zelfs dat heeft hij overtroffen. Lyrisch, dat ben ik. Een professional en vakidioot pur sang, heerlijk. Denk je dat het lastig is om mijn vakgebied te ontrafelen, maar nee hoor. Stomverbaasd was ik hoe snel hij tot de kern komt en dingen zegt die zo logisch zijn, maar waar ik zelf in geen 1000 jaar op zou komen. Hij zat binnen no time in het hoofd van mijn klant. Dat kun je zelf gewoon niet bedenken, ondanks dat het mijn werk is. Maar Chris weet het. Nu zit ik 'opgescheept' met een berg inspiratie. Want dan denk je dat je alles hebt besproken, komt Chris met nóg meer advies. Over je webdesign, typografie, SEO en hoe je je bedrijf laat groeien. Out of the blue. Het was enorm leuk samenwerken!"

Céline Rohrer
Personal Shopper & Stylist

Na de contentsessie gooi ik je niet in het diepe

Na een contentsessie huppelen klanten naar huis – zo blij zijn ze dat ze eindelijk gericht aan de slag kunnen met hun webteksten.

Ik heb klanten de contentsessie al horen omschrijven als ‘borderline businesscoaching’ en ‘soul searching’.

En dat is ook voor een groot deel de kracht van de contentsessie: je gaat met andere ogen naar je bedrijf en je verhaal kijken – en (ik waarschuw je alvast maar even) misschien ook wel een beetje naar jezelf.

Maar eerlijk is eerlijk: je moet nog wel aan het werk.

Want die teksten schrijven zich niet zelf – dat ga jij doen. Dan is het lekker als je wat extra support krijgt, en die ga ik je geven.

Na de contentsessie krijg je namelijk twee ‘nazorgsessies’, via Skype.

We kunnen de nazorgsessies invullen zoals jij wilt

…maar in de praktijk werkt het heel goed om het als volgt te doen:

  • Sessie 1: feedback & finetuning geschreven teksten.
    We delen via Skype het beeldscherm en lopen samen door je teksten. Ik geef je uitgebreide feedback, en redigeer live in het scherm delen van je teksten. Zo zie je precies waar het beter kan – en hoe je dat kunt toepassen.
    .
  • Sessie 2: website-review.
    Als je teksten in je website staan, krijg je van mij een uitgebreide en gedetailleerde website-review. Ook dat doen we weer live via Skype. Alle verbeterpunten type ik direct in een document dat je kunt gebruiken als afwerklijst voor jezelf of je webbouwer.

De sessies duren over het algemeen 1 à 1,5 uur, maar ik zit niet met een stopwatch in m’n hand.

Ik stuur je na iedere sessie alle notities en tekstaanpassingen die ik gemaakt hebt én de complete opnames – audio en video – van de Skype-gesprekken.

Goed om te weten: we doen de nazorgsessies wanneer jij er klaar voor bent. Duurt dat even? Geen probleem, de sessies zijn onbeperkt houdbaar.

Die nazorgsessies zijn een enorme kers op je taart

Ten eerste krijg je hands-on hulp bij het aanscherpen van je teksten.

Het grondwerk doe je zelf, op basis van de adviezen, ideeën en duidelijke structuur die je in de contentsessie hebt gekregen.

Maar tijdens de nazorg laat ik je – live in het scherm – zien waar en hoe jij je webteksten verder kunt verbeteren. En als je het ziet, dan snap je het.

Ten tweede profiteer je van het feit dat ik in de afgelopen 20 jaar aan minstens 1.000 websiteprojecten heb meegewerkt.

Zonder dollen.

Ik kan er wel bescheiden over doen, maar er zijn weinig mensen die zo duidelijk, begrijpelijk en zinnig feedback op je website kunnen geven als ik.

Het is ineens zo klaar als een klontje

"Heerlijk. Ik kan weer vooruit. Stelde het al maanden uit om mijn nieuwe website te bouwen, omdat ik er maar niet uit kwam om van al mijn verschillende ideeën, diensten en producten een geheel te maken. Eén grote warboel in mijn hoofd. Het is ineens zo klaar als een klontje. De inrichting van mijn ‘etalage’ klopt nu helemaal. Er ligt een logische indeling van mijn nieuwe website klaar. Ik weet welke woorden ik ga gebruiken. Nog beter, welke ik NIET meer ga gebruiken. Oja, ik heb ook nog een berg tips meegekregen waar ik wel een half jaar mee vooruit kan. Thnx Chris!"

Tanja de Lang
Burn-out coach voor ondernemers

De contentsessie bespaart je enorm veel tijd

Want in plaats van nog weken naar een knipperende cursor te blijven staren, heb je nu je verhaal helder.

Je weet wat je op moet schrijven.

En dankzij de heldere structuur die je meekrijgt, wordt het ook veel makkelijker om je website op te zetten en in te richten, voor jezelf of voor je webbouwer.

Er zijn internetbureaus die hun klanten éérst naar mij sturen voor een contentsessie, omdat ze weten hoeveel trial and error dat scheelt.

Je website gaat dus veel sneller live – en je kan veel sneller met je verhaal de markt op. Ook lekker voor je verkoop en je omzet, of niet dan?

En vergeet niet: vóórdat je website live gaat, krijg je óók nog gerichte en glasheldere feedback van me in de twee nazorgsessies die je gerust als expert reviews mag beschouwen.

Jóuw website gaat dus niet online met de blunders die zoveel ZZP’ers op hun sites maken. Not on my watch.

Vaardig EN aardig

"Chris helpt je uitstekend met je website. Hij weet alles van goede webteksten, van conversie en van optimalisering voor Google (SEO). Alles. Dat klinkt vaag, maar hij weet het gewoon! Hoe richt je je website in, zodat het logisch is voor je klant? Hoe schrijf je slimme blogs? Hoe maak je een goeie follow up mail als je klanten je gratis e-learning hebben aangevraagd? Je denkt misschien dat je het zelf wel weet, maar Chris weet het beter en hij kan het goed uitleggen. Chris weet nog veel meer, denk aan tools, denk aan testen, denk aan … Nee, ik weet het allemaal niet, maar Chris dus wel. In de zorg zouden we zeggen: Chris is vaardig EN aardig. Alleen mag ik van Chris dan weer niet IN KAPITALEN SCHRIJVEN DAT HIJ EEN TOPPER IS. Ik doe het toch!"

Hedwig Schlotjes-Belle
E-learning Made Easy

Voor wie is de contentsessie?

Waarschijnlijk ben je ZZP’er.

Je bent pas voor jezelf begonnen en dit is je eerste website, of je bent al langer bezig en je webteksten moeten hoognodig op de schop.

Je vindt schrijven op zich niet vervelend – misschien zelfs wel leuk. En je bent er ook niet slecht in, al zeg je het zelf.

Maar je hebt echt hulp nodig bij het uitpuzzelen wát je precies moet schrijven voor je website, en hoe je dat het beste aanvliegt.

Veel niche-riger dan dat wordt het niet

Ik heb contentadvies gegeven aan coaches, trainers, therapeuten, adviseurs, consultants, (web)designers en – geloof het of niet – zelfs aan tekstschrijvers.

Het moet dus gek lopen als ik jou niet helpen met de contentsessie.

Teksten en aanbod nog aantrekkelijker

"Ik was enthousiast maar nu ben ik lyrisch! Zoveel goede adviezen en inzichten gekregen. En niet gewoon algemene adviezen, maar helemaal geënt op mij, mijn aanbod, mijn manier van werken en in mijn taal. Chris kan heel goed het hele plaatje zien en in korte tijd heel concreet aangeven wat er aangepast kan worden om teksten en aanbod nog aantrekkelijker en smeuïger te maken. Echt heel gaaf!"

Judith Bierhuizen
Judith Bierhuizen Webdesign

Wat is je investering?

De contentsessie kost € 1.795 exclusief btw, inclusief de twee nazorgsessies.

Inderdaad: geen kattenpis.

Maar ik ga ervanuit dat je een website wil die resultaat oplevert. En dat gebeurt niet vanzelf.

De realiteit is dat veel ondernemers niet goed nadenken over hun website. Ze zetten maar wat online.

Daarom staat internet vol met slechte, onprofessionele websites die niks opleveren:

  • sites die zonder plan zijn geschreven en gebouwd
  • sites die onduidelijk, onlogisch en ongestructureerd zijn
  • sites die niet converteren

Weinig ondernemers laten zich een dag lang adviseren door een van de duurste tekstschrijvers van Nederland die bovendien:

  • 2 decennia ervaring heeft met website-projecten
  • 9 jaar een internetbureau heeft gerund
  • conceptueel en strategisch kan denken
  • dagelijks met online marketing bezig is
  • ook sales en ondernemen snapt

Als jij dat wél doet, ben je slimmer bezig dan 99% van je concurrenten.

Dan doe je een investering die ervoor zorgt dat jouw site de komende jaren wél voor klanten en omzet gaat zorgen.

Hij begrijpt je klant beter dan jij dat doet

"Mijn oude site bestond uit een wildgroei aan tekst en ideeën. Chris ontfermde zich over de indeling van mijn nieuwe site en dat ging veel verder dan het 'pimpen' van teksten. Ik kan eerlijk zeggen dat mijn hele bedrijf een facelift heeft gehad. En dat voelt heerlijk! Chris kijkt naar alles wat je in huis hebt en hoe je dat beter kunt structureren. In deze tijd waar je continu verleid wordt door nieuwe marketingtrucjes en webinars voelde het als een bevrijding om met Chris te werken. Hij neemt echt de moeite om over je schouder mee te kijken zodat hij kan zien waar je op vastloopt. Hij weet meteen waar je het over hebt en begrijpt je klant beter dan jij dat doet."

Mariella Serra, Serracoaching
Talent academy voor vrouwen

Je kunt nu twee dingen doen

Optie 1: doorgaan zoals je bezig was.

Maar je weet wat ze zeggen: je krijgt geen andere resultaten door hetzelfde te blijven doen.

Natuurlijk komen die teksten en die website een keer af, ooit. Het zal wel moeten.

Maar hoe lang gaat het nog duren? Hoeveel koppijn ga je er nog van hebben?

En vooral: wordt je website dan wel zo goed als je wilt?

Optie 2: je vult vrijblijvend het formulier onderaan deze pagina in.

Dan neem ik snel contact op om een belafspraak te maken en te kijken of de contentsessie een goed idee voor jou is.

Meer weten? Mail me.

Dan maken we daarna even telefonisch kennis. Je zit nergens aan vast en ik bijt niet. Als de contentsessie niet de beste oplossing voor je is, dan vertel ik het ook.

  • Heb je haast?
    Dan kunnen we de contentsessie op een zaterdag plannen. Meestal kan dat op de eerstvolgende zaterdag of de zaterdag daarna. Daarvoor geldt een toeslag van 25%.


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopie van je bericht.