Schrijfhulp nodig?

Binnen een dag zet ik je op de rit met je webteksten

Je hebt een website laten bouwen, je gaat dat laten doen of misschien ga je zelf je site bouwen. Dat betekent dus ook: webteksten schrijven.

Oh joy

Niet dat je niet kunt schrijven, maar webteksten, da’s toch andere koek.

Want het lijkt al snel te veel, te weinig, te vaag of te saai

Dus je googelt in het rond, op zoek naar schrijftips en tekstadviezen.

Je leest tientallen blogs over SEO, conversie, het reptielenbrein en features versus benefits. Dat het belangrijkste boven de vouw moet staan, maar soms ook weer niet. En dat je niet te verkoperig mag schrijven, maar wel altijd call-to-actions moet gebruiken.

Je overweegt zelfs de aanschaf van een boek van ene meneer Cialdini of – dichter bij huis – ene meneer Van Erkel. Maar eigenlijk wil je helemaal geen boek lezen, je wilt schrijven.

Want potdomme: die site moet online. En snel ook.

Loop je vast met je webteksten?

Misschien kom je niet uit de startblokken, omdat je er als een berg tegenop ziet.

Misschien heb je al tig kantjes volgeschreven, maar voelt het allemaal als een grote tekstbrij zonder structuur of jeu.

Misschien heb je wel een heus writers block. Kan hoor, hadden Hemingway en Wolkers ook regelmatig. Het overkomt zelfs mij nog wel ‘ns.

Maar het wordt wel genant, op verjaardagsfeestjes, als die vervelende zwager weer vraagt of je site al af is.

En aangetrouwde familie daargelaten: zolang die site niet live staat, gaat-ie ook niks opleveren.

Uitbesteden dan maar, dat tekstschrijven?

Dat kan, maar dat loopt snel in de papieren.

En puntje bij paaltje schrijf je je teksten toch het liefste zelf, want het is jóuw business en jóuw verhaal. Dat móet je toch ook zelf kunnen?

Ik denk dat ik de perfecte middenweg voor je heb

Ik noem het: de contentsessie. Je kan het ook schrijfhulp, schrijfcoaching of schrijven met zijwieltjes noemen.

Het komt er in ieder geval op neer dat je zelf je teksten schrijft, maar je daarbij laat helpen door een professionele, ervaren tekstschrijver met heel veel verstand van websites.

Inderdaad: that would be me.

"Hij zegt dan wel dat ‘ie webteksten schrijft, maar Chris is gewoon een all round online marketing-hulk. Dat is de enige correcte benaming. Hij runde jarenlang een webbouwbedrijf dus hij weet jaloersmakend veel van offline en online marketing, van SEO, van webbouw en design, van usability.. en schrijft een lekker potje. Bovendien is ‘ie rustig, geestig en betrouwbaar."

Kitty Kilian
De Blogacademie

Hoe werkt dat dan, die contentsessie?

We hebben een lang gesprek, bij jou of bij mij. Het kan ook via Skype.

In dat gesprek doen we het volgende:

  • We bepalen wat de allerbelangrijkste kernboodschap van je website is
  • We beslissen voor wie je je teksten gaat schrijven (hint: niet voor iedereen)
  • We bepalen de menustructuur van je site en maken die sticky & clicky
  • We leggen exact vast wat je per pagina gaat vertellen – en wat niet
  • We bedenken een homepage waarop bezoekers wel door móeten klikken

Maar ik geef je ook tips over webdesign, webtechniek en online marketing:

  • Ik maak layout-schetsen waarmee je je webbouwer kunt briefen
  • We werken aan je grote en kleine conversiedoelen, en het bereiken daarvan
  • Hoe kun je je site vindbaar maken in Google? Met welke zoektermen?
  • Bloggen, e-mail marketing, social media: moet je er iets mee? Je kunt (en hoeft) niet alles te doen. Ik help je om keuzes te maken.

Heb je al wat teksten geschreven? Dan kijken we daar natuurlijk ook naar:

  • Ik geef je schrijftips die je teksten veel soepeler laten lopen
  • Ik vertel je hoe je makkelijker meters maakt met je webteksten
  • Ik toon je de valkuilen waar zelfs goede tekstschrijvers nog intuimelen zodra het om webteksten gaat – en hoe jij ze elegant kunt omzeilen

Wat heb je na die contentsessie?

  • Een duidelijke structuur en helder contentplan voor je website
  • Een arsenaaltje aan pro-schrijftips die je veel tijd gaan schelen
  • Praktische adviezen voor meer bezoekers en meer conversie
  • Het prettige besef dat die site nu eindelijk af gaat komen
  • Een onbedwingbare neiging om dit liedje te neuriën

Het gaat dus stiekem veel verder dan schrijfhulp

Veel verder.

Kijk: schrijven kunnen we allemaal, dat hebben we op school geleerd. De contentsessie is dan ook geen schrijfles.

Natuurlijk, als je van nature geen vlotte schrijver bent, dan krijg je schrijftips van me. Dingen die je simpelweg kunt toepassen, waardoor het makkelijker wordt.

Maar de contentsessie gaat niet over punten en komma’s. De contentsessie gaat over helderheid. In je hoofd, en op je website.

De echte winst is dus dat je nu eindelijk scherp krijgt wat je op je website moet vertellen. En vandaaruit dalen we af naar waar je je dat op je website zet, hoe je het verwoordt en alle details die daarbij komen kijken, zoals usability, conversie, vindbaarheid, layout, enzovoorts.

"Chris weet alles van goede webteksten, van conversie en van optimalisering voor Google. Alles. Hoe richt je je website in, zodat het logisch is voor je klant? Hoe schrijf je slimme blogs? Hoe maak je een goeie follow up mail? Je denkt misschien dat je het zelf wel weet, maar Chris weet het beter en hij kan het goed uitleggen. Chris weet nog veel meer, denk aan tools, denk aan testen, denk aan … Nee, ik weet het allemaal niet, maar Chris dus wel."

Hedwig Schlotjes-Belle
E-learning Made Easy

Je hoeft niet alles op te schrijven of te onthouden

Na de sessie werk ik de hele contentsessie uit in een uitgebreid document van 20+ kantjes: een compleet werkplan voor je website. Inclusief layoutschetsen en een eerste versie van teksten voor je homepage.

Als je zelf je website bouwt, weet je met dat werkplan precies wat je moet doen.

Als je met een webdesigner werkt, bespaart dat document jou (en die webdesigner) veel tijd, ruis en koppijn: het is de ultieme briefing.

Er zijn al internetbureaus die hun klanten eerst naar mij sturen, omdat ze weten dat het de doorlooptijd van website-projecten met weken of zelfs maanden versnelt.

Just saying.

Zijn we daar lang mee bezig?

De contentsessie duurt vijf tot zes uur. We beginnen om 10:00 uur. Als we de sessie op mijn kantoor doen, trakteer ik je ’s middags op een broodje. Ik ga de avond ervoor op tijd naar bed. Als ik jou was zou ik dat ook doen: het is behoorlijk intens, zo’n contentsessie.

Het werkplan mail ik je binnen vijf werkdagen na de sessie.

Moet je iets voorbereiden?

Natuurlijk kan je me vooraf informatie toesturen. Maar als je nog niks hebt, ga er dan geen extra tijd in steken. Het echte werk doen we tijdens de contentsessie zelf: ik weet precies wat we nodig hebben om een goede website voor jou te bedenken – en hoe ik dat boven water moet krijgen.

"Ik had hoge verwachtingen van zijn advies en zelfs dat heeft hij overtroffen. Denk je dat het lastig is om mijn vakgebied te ontrafelen, maar nee hoor. Stomverbaasd was ik hoe snel hij tot de kern komt en dingen zegt die zo logisch zijn, maar waar ik zelf in geen 1000 jaar op zou komen. Hij zit binnen no time in het hoofd van mijn klant."

Céline Rohrer
Personal Shopper & Stylist

Je investering

De contentsessie inclusief compleet uitgewerkt werkplan kost € 1.295.

Vind je dat veel geld?

Snap ik, het is een stevig bedrag.

Maar ik ga ervanuit dat je een website wil die resultaat oplevert. Dat gebeurt niet vanzelf.

De realiteit is dat veel ondernemers niet goed nadenken over hun website. Ze zetten maar wat online. Daarom staat internet vol met slechte, onprofessionele websites die niks opleveren:

  • sites die zonder plan zijn gebouwd
  • sites waarop bezoekers direct weer wegklikken
  • sites die onzichtbaar zijn in Google
  • sites die niet converteren

Weinig ondernemers laten zich een dag lang adviseren door een dure tekstschrijver die bovendien:

  • 20 jaar ervaring heeft met website-projecten
  • 9 jaar een internetbureau heeft gerund
  • ook conceptueel kan denken
  • dagelijks met online marketing bezig is
  • sales en ondernemen snapt

Als jij dat wél doet, ben je slimmer bezig dan 98% van je concurrenten. Dan doe je een investering die ervoor zorgt dat jóuw site de komende jaren wél voor klanten en omzet gaat zorgen.

Je bespaart bovendien enorm veel tijd. Je website gaat veel sneller live – weken of zelfs maanden – en het is in één keer goed.

Als je het zo bekijkt is de contentsessie feitelijk een koopje.

"Chris heeft enorm veel kennis en inzicht op het gebied van copywriting, marketing en strategie. Hij heeft me enorm geholpen om mijn boodschap krachtiger te verwoorden. Het heeft ertoe geleid dat ik vééél meer mensen bereik en veel meer klanten en fans heb."

Richard de Leth
OERsterk

Of ik je ook ná de contentsessie kan helpen?

Jazeker:

  • Ik kan je feedback geven op je eerste en tussentijdse versies
  • Ik kan een complete controle doen op je eindversie
  • Ik kan een finale check op de teksten doen als ze eenmaal in de site staan
  • Ik kan je webbouwer gericht en realistisch instrueren over belangrijke layout-aspecten die van invloed zijn op de leesbaarheid van je website

Die aanvullende schrijfhulp doen we per e-mail of in Skype- of telefonische sessies, net wat je prettig vindt.

Voor de goede orde: die extra ondersteuning is optioneel. Je hoeft niet bang te zijn dat ik je tijdens of na de contentsessie iets probeer op te dringen. Daar hou ik niet van.

Je kunt nu twee dingen doen

Je kunt doorgaan zoals je bezig was. Maar je weet wat ze zeggen: je krijgt geen andere resultaten door hetzelfde te blijven doen.

Natuurlijk komen die teksten en die website een keer af, ooit. Het zal wel moeten. Maar hoe lang gaat het duren? Hoeveel koppijn ga je er nog van hebben? En vooral: wordt je website dan wel zo goed als je wilt?

Of je vult nu het formuliertje op deze pagina in.

Het zou zomaar eens je eerste stap richting een hele goeie website kunnen zijn.

Meer weten?

Vul dan onderstaand formuliertje in en ik neem binnen twee werkdagen contact met je op. Dan kijken we samen of de contentsessie een goed idee voor jou is. Je zit nog nergens aan vast.

  • Heb je haast?
    Dan kunnen we de contentsessie op een zaterdag plannen. Meestal kan dat op de eerstvolgende zaterdag of de zaterdag daarna. Daarvoor geldt een toeslag van 25%.


  • Vink het checkboxje aan.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je ontvangt zelf ook automatisch een kopie van het verzonden bericht per e-mail.

Contentkoppijn?

Ik heb er een pilletje voor. Of je nou naar een knipperende cursor zit te kijken, of naar teksten op je website waar je niet blij van wordt.

Dus neem gerust contact op