Converteert je website niet genoeg?

Daar heb ik iets op bedacht: de conversie-review. Lees verder, misschien is het wat voor je.

Even checken:

  • Komen bezoekers niet verder dan je homepage?
  • Is je contactpagina een goed bewaard geheim?
  • Krijg je wel klanten via-via, maar nooit via je website?
  • Downloadt geen hond je weggever?

Samengevat: heb je een conversieprobleem?

Zullen we daar iets aan doen dan?

Want die website heeft je tijd en moeite gekost, en misschien zelfs het nodige geld. Hoog tijd om dat terug te verdienen, toch?

Goed nieuws: dat is makkelijker dan je denkt.

Bijna drie keer zoveel aanmeldingen

"Tijdens onze sessie ging ik inwendig gillen. Van gaafheid. En nu? Nu heb ik dankzij Chris bijna drie keer zoveel aanmeldingen."

Céline Rohrer
Personal Shopper & Stylist

De conversie-review: je website op de pijnbank

In de conversie-review loop ik samen met jou door je website heen, met maar één doel: verbetering van de conversie.

Ik zal heel eerlijk met je zijn: dat is niet persé heel leuk.

Vergelijk het met de tandarts of de chiropractor: je weet dat het goed voor je is, maar je gaat niet voor de lol.

Website-review

Waarom moet je het toch doen?

Omdat iedereen fouten maakt in z’n website.

Ja, jij ook.

En om je uit de droom te helpen: ook als je hulp van buitenaf hebt gehad, is dat geen garantie voor succes.

De meeste webdesigners zijn meer bezig met kleurtjes dan met conversie. En veel tekstschrijvers letten wel op spelling, maar niet op selling.

Zelfs je business coach heeft de wijsheid niet in pacht als het over je website gaat – en dat weet ik omdat ik business coaches als klant heb.

Na de conversie-review weet je precies wat je moet doen om je site meer op te laten leveren

In een 1-op-1 sessie fileer ik je website en geef ik je concrete conversieverbeterpunten die je zelf kunt doorvoeren of laten doorvoeren.

Ik maak het je zo makkelijk mogelijk:

  • Je hoeft de deur niet uit: we doen de sessie via Skype
  • We delen het scherm, ik laat je precies zien waar het fout gaat
  • Je ontvangt alle verbeterpunten in een overzichtelijke actielijst
  • Ik mail je ook alle copy-ideeën, schetsen en tekstaanzetjes
  • Je ontvangt een opname zodat je alles kunt terugkijken

De feedback die je krijgt is glashelder, concreet en praktisch toepasbaar. Bovendien lever ik het zo aan dat je het makkelijk kunt doorzetten naar je webdesigner, tekstschrijver of VA.

Gul

"Gul. Dat is Chris' middle name. Ik kreeg veel meer advies dan ik vroeg en ik kon à la minute met zijn tips aan de slag. Hij heeft een scherp oog voor 'fluff': alles wat te veel, te verwarrend en te vaag is op je website. Ga je samenwerken met Chris Rommers? Dan zeg ik: well done, you lucky bastard!"

Ida Sluiskes
Tekstbestendig

Bonus: follow-up sessie

Als de feedback is doorgevoerd, plannen we een extra controle-sessie waarin ik alles met je doorloop. Zo blijft er niks liggen en haal je het maximale rendement uit de conversie-review.

En natuurlijk is de follow-up sessie ook een goeie stok achter de deur. Want advies is leuk, maar het moet wel uitgevoerd worden.

Pro-tip: plan na de conversie-review meteen een datum voor de follow-up sessie – dan weet je zeker dat je site binnen afzienbare tijd staat te shinen.

“Ha fijn, dus nu ga ik eindelijk horen of ik die button rood of blauw moet maken?”

Nope.

Ben jij een coach, trainer, consultant, creatief, ondersteuner, maker of een andere éénpersoons dienstverlener?

Dan maakt het op jouw website niet uit of je een knop rood, blauw of pimpelpaars maakt. Of wat voor tekstje erop staat.

Het gaat om veel fundamentelere dingen:

  • Bezoekers geven je site een paar seconden een kans. Als je ze binnen die tijd niet weet te boeien, zijn ze pleite.
    .
  • Je website werpt drempels op en gooit deuren dicht. Omdat je te lang van stof bent, of juist te kort. Of saai. Of gewoon onduidelijk.
    .
  • Je ‘bounce percentage’ is waarschijnlijk 50% of meer. Meer dan de helft van je bezoekers smeert ‘m zonder ook maar iets aan te klikken.

Conversie gaat voor 80% over duidelijkheid

Je website moet ervoor zorgen dat bezoekers meteen snappen wat jij voor ze kan betekenen.

En direct erachteraan: waarom ze daarvoor bij jou moeten zijn, en niet bij je concurrent.

Als die twee dingen voor elkaar zijn, wordt al het andere ook makkelijker.

Daarom ga ik in de conversie-review ook de diepte in: klopt het verhaal op je website? Is het wel duidelijk genoeg? En zo niet: hoe los je dat op?

Handig daarbij: als copywriter heb ik de essentie snel te pakken.

En ter geruststelling: vaak hoef je voor meer duidelijkheid niet meer teksten te gaan schrijven. Sterker nog: less is more.

Extreem duidelijke website

"Waar ik tijdens het maken van mijn nieuwe website nog wel eens in mijn belemmerende overtuigingen kon schieten, zei Chris gewoon: ‘Nee joh niet doen. Nergens voor nodig’. Als ik dacht dat iets heel ingewikkeld was, legde hij me rustig uit dat het eigenlijk heel eenvoudig was. Wil je een extreem duidelijke website met scherpe teksten en goed advies over de online marketing eromheen? Werk met Chris."

Saskia Slotboom
Coaching voor ambitieuze bèta's

Wat kost de conversie-review?

De conversie-review kost je duizenden, misschien wel tienduizenden euro’s – als je ‘m niet doet.

Want elke dag dat je ‘m uitstelt, blijven bezoekers je website verlaten.

Zonder je weggever te downloaden.
Zonder een offerte aan te vragen.
Zonder iets bij je te kopen.
Zonder je zelfs maar te onthouden.

*slik*

Je kan er ook voor kiezen om de conversie-review wél te doen. Dat veroorzaakt een tijdelijk dipje van € 895 exclusief btw op je zakelijke rekening – en daarna een vrolijk stijgende lijn.

Meer klanten en fans

"Chris heeft enorm veel kennis en inzicht op het gebied van copywriting, marketing en strategie. Hij heeft me enorm geholpen om mijn boodschap krachtiger te verwoorden. Het heeft ertoe geleid dat ik veel meer mensen bereik en veel meer klanten en fans heb."

Richard de Leth
OERsterk

De bottomline

… is dat de conversie-review een van de snelste manieren is om meer omzet uit je website te halen.

  • Ik vertel je waar je website geld lekt en hoe je dat oplost
  • Jij voert mijn adviezen door of laat dat doen
  • Ik dubbelcheck alles nog een keer
  • En presto: je website converteert nog lang en gelukkig

En nu?

Misschien wil je het er eerst nog even met me over hebben. Of misschien ben je al overtuigd en wil je meteen je conversie-review boeken.

In beide gevallen kun je het onderstaande formuliertje gebruiken, en dan neem ik snel contact met je op.

Mail me vrijblijvend

Dan maken we eerst telefonisch kennis om te kijken of het klikt en of ik je kan helpen. Als dat niet zo is, dan vertel ik het ook. Je zit dus nergens aan vast.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Ik mail je binnen twee dagen om een vrijblijvende belafspraak te maken. Je ontvangt zelf automatisch een kopie van je bericht.