Wil je eindelijk een goeie website?

Je bent bezig met de teksten voor je nieuwe of vernieuwde site en je loopt vast. Of: je hebt al een website maar je bent er he-le-maal niet blij mee.

Dan moet je bij mij zijn

Chris Rommers, aangenaam.

Vroeger schreef ik webteksten, tegenwoordig leg ik je uit hoe je ze zelf beter maakt. En niet alleen die teksten, maar eigenlijk je hele website.

Ik (geflatteerd)

In mijn contentsessie kanaliseer ik jouw ideeën-tsunami en komen we tot een logisch verhaal dat je wél op papier krijgt.

In mijn conversie-review leg ik je website op de pijnbank. Dat kraakt even, maar daarna voelt alles beter.

Waarom zou je met mij werken?

Je kan tenslotte ook naar een tekstschrijver, webdesigner of full-service marketingbureau stappen. Of het gewoon zelf uitvogelen.

Daarom hieronder wat informatie die je kan helpen om mij op je lijstje te zetten – of om me door te strepen.

Opleiding

Pijnlijk onderwerp.

  • Een jaar te veel gymnasium
  • Drie jaar te weinig HEAO Communicatie
  • NIMA-A en NGPR-A, uit de tijd dat marketing nog maar 4 P’s had

Ik compenseer het met peperdure hardcore trainingen over copywriting, conversie en SEO. En ik lees per week het equivalent van Moby Dick aan blogs over online marketing.

Ervaring

Toen ik een alternatief moest zoeken voor m’n studiefinanciering werd ik barman. Prima secundaire arbeidsvoorwaarden, maar geen vetpot.

Ik vulde het aan met uitzendwerk op de communicatieafdeling van een farmaceutische groothandel, het beoordelen van detectivemanuscripten en figurantenwerk in Hilversum. M’n moeder heeft een video met hoogtepunten.

Daarna ging het zo:

  • 1996: tekstschrijver bij een pr-bureau
  • 1999: voor mezelf begonnen, als tekstschrijver in reclame en pr
  • 2000: naar een reclamebureau, als account manager
  • 2001: een eigen pr-/reclamebureautje met een compagnon
  • 2002: geen succes, terug naar vorig bureau, als client director
  • 2005: weer voor mezelf, nu als webtekstspecialist
  • 2006: naar een internetbureau, als directeur
  • 2015: jawel, weer voor mezelf, als tekstschrijver slash webconsultant

Branches

Ik hoor goede dingen over het principe van een niche, maar bij mij is het er nooit van gekomen.

Ik heb werk gedaan voor verzekeraars, IT-bedrijven, consultants, trainers, coaches, therapeuten, internetproviders, ministeries, printerfabrikanten, beleggingsadviseurs, horeca, kunstenaars, glasfabrikanten, creatieven, gemeentes, uiteenlopende webshops, webdesigners, SaaS-leveranciers, retailers, arbodiensten, enfin: you name it.

Staat jouw branche er niet tussen? Dan ben ik ‘m waarschijnlijk vergeten te vermelden.

Het duizendpoot-dilemma

Met 20+ jaar ervaring in offline en online marketing, reclame en copywriting, maar ook in ondernemen, management en sales loop je al gauw het risico voor generalist versleten te worden.

Daarom hing ik in 2015, toen ik weer als ZZP’er aan de slag ging, een bord met “tekstschrijver” boven m’n virtuele winkeldeur.

Anders zouden klanten maar keuzestress krijgen – en ikzelf trouwens ook.

Maar ja, hoe gaan die dingen?

Voor ik het wist was ik toch weer websites aan het bouwen.
Liep ik e-mailfunnels in elkaar te zetten.
Begeleidde ik AdWords- en SEO-trajecten.
Zat ik een paar dagen per maand ergens te interimmen.

Kijk hier maar eens wat er zoal voorbij kwam.

Ik was weer een bureau geworden – maar nu in m’n eentje. Niet handig, want ik smeerde mezelf te dun uit.

Het is gelukkig goed gekomen

Want ik ontdekte dat ik klanten ook blij kon maken met advies op basis van al die – schijnbaar uiteenlopende – ervaring.

Kijk maar:

Chris weet het beter

"Hoe richt je je website in, zodat het logisch is voor je klant? Hoe schrijf je slimme blogs? Hoe maak je een goeie follow up mail? Je denkt misschien dat je het zelf wel weet, maar Chris weet het beter en hij kan het goed uitleggen."

Hedwig Schlotjes-Belle
E-learning Made Easy

Veel meer dan ik had gehoopt

"Wat een heerlijk dynamische en waardevolle sessie. Ik kreeg veel meer tips en verbeterpunten dan ik had gehoopt. Helder, opbouwend en praktisch."

Marleen Toxopeus
Ondernemerstrainer

Mijn meerwaarde in drie producten

"Chris dook de diepte in met vragen die mij precies op het spoor van mijn eigen USP's zetten. Een prima handvat voor mij om al die vakinhoud van mij af te schudden en mijn meerwaarde in drie producten samen te vatten."

Han de Regt
Business Ballgame

Ik heb m’n sweet spot gevonden

Een naam ervoor is een ander verhaal. Webconsultant? Marketingadviseur? Contentcoach? Zeg het maar.

Hoe dan ook: het leuke is dat ik op deze manier meer klanten aan een goeie website kan helpen. Misschien nog wel beter ook.

Mindere goden zouden hier misschien de term win-win gebruiken – ieuw – maar ik heb er een plaatje van gemaakt:

Geen why. Wel een yay.

En verder…

Waar vind je me?

Ik woon in een mooi stukje Utrecht (nou is héél Utrecht natuurlijk een mooi stukje Utrecht), met kantoor aan huis.

Mijn huis annex kantoor toen het nog nieuw was. Over het spoor rijdt tegenwoordig het treintje van en naar het Spoorwegmuseum.

Privé

Ik heb al 25 jaar verkering met Marijke. Ik heb geen kinderen, geen huisdieren, geen hobby’s en ik doe principieel niet serieus aan sport.

In de omgang

Ik ben direct, maar dankzij een Brabantse opvoeding zelden bot. Behalve als je over een slider op je homepage begint. Maar dan vraag je er ook om. Ik moet even naar buiten als we langer dan 2 uur met elkaar praten in een ruimte waar roken niet mag. Gestopt sinds 28-4-2018. 💪 Ik hou wel van een geintje.

Wat vind je ervan?