Schrijfhulp nodig?

Binnen een dag zet ik je op de rit met je webteksten

Je hebt een website laten bouwen, je webbouwer heeft je de inlog van het CMS gegeven en uitgelegd hoe het allemaal werkt. Nu mag je je website gaan vullen.

Oh joy

Want dat betekent: webteksten schrijven. Niet dat je niet kunt schrijven, maar webteksten, da’s toch andere koek.

Want het lijkt al snel te veel, te weinig, te vaag of te saai

Dus je googelt in het rond, op zoek naar schrijftips en tekstadviezen.

Je leest tientallen blogs over SEO, conversie, het reptielenbrein en features versus benefits. Dat het belangrijkste boven de vouw moet staan, maar soms ook weer niet. En dat je niet te verkoperig mag schrijven, maar wel altijd call-to-actions moet gebruiken.

Je overweegt zelfs de aanschaf van een boek van ene meneer Cialdini of – dichter bij huis – ene meneer Van Erkel. Maar eigenlijk wil je helemaal geen boek lezen, je wilt schrijven.

Want potdomme: die site moet online. En snel ook.

Loop je vast met je webteksten?

Misschien kom je niet uit de startblokken, omdat je er als een berg tegenop ziet.

Misschien heb je al tig kantjes volgeschreven, maar voelt het allemaal als een grote tekstbrei zonder structuur of jeu.

Misschien heb je wel een heus writers block. Kan hoor, hadden Hemingway en Wolkers ook regelmatig. Het overkomt zelfs mij nog wel ‘ns.

Maar het wordt wel genant, op verjaardagsfeestjes, als die vervelende zwager weer vraagt of je site al af is.

En aangetrouwde familie daargelaten: zolang die site niet live staat, gaat-ie ook niks opleveren.

Uitbesteden dan maar, dat tekstschrijven?

Dat kan, maar dat loopt snel in de papieren.

En puntje bij paaltje schrijf je je teksten toch het liefste zelf, want het is jóuw business en jóuw verhaal. Dat móet je toch ook zelf kunnen?

Ik denk dat ik de perfecte middenweg voor je heb

Ik noem het: de contentsessie. Je kan het ook schrijfhulp, schrijfcoaching of schrijven met zijwieltjes noemen.

Het komt er in ieder geval op neer dat je zelf je teksten schrijft, maar je daarbij laat helpen door een professionele, ervaren tekstschrijver met heel veel verstand van websites.

Inderdaad: that would be me.

"Hij zegt dan wel dat ‘ie webteksten schrijft, maar Chris is gewoon een all round online marketing-hulk. Dat is de enige correcte benaming. Hij runde jarenlang een webbouwbedrijf dus hij weet jaloersmakend veel van offline en online marketing, van SEO, van webbouw en design, van usability.. en schrijft een lekker potje. Bovendien is ‘ie rustig, geestig en betrouwbaar."

Kitty Kilian
De Blogacademie

Hoe werkt dat dan, die contentsessie?

We hebben een lang gesprek, bij jou of bij mij. Het kan ook via Skype.

In dat gesprek doen we het volgende:

  • We bepalen wat de allerbelangrijkste kernboodschap van je website is
  • We beslissen voor wie je je teksten gaat schrijven (hint: niet voor iedereen)
  • We bepalen de menustructuur van je site en maken die sticky & clicky
  • We leggen exact vast wat je per pagina gaat vertellen – en wat niet
  • We bedenken een homepage waarop bezoekers wel door móeten klikken

Maar ik geef je ook tips over webdesign, webtechniek en online marketing:

  • Ik maak layout-schetsen waarmee je je webbouwer kunt briefen
  • We werken aan je grote en kleine conversiedoelen, en het bereiken daarvan
  • Hoe kun je je site vindbaar maken in Google? Met welke zoektermen?
  • Bloggen, e-mail marketing, social media: moet je er iets mee? Je kunt (en hoeft) niet alles te doen. Ik help je om keuzes te maken.

Heb je al wat teksten geschreven? Dan kijken we daar natuurlijk ook naar:

  • Ik geef je schrijftips die je teksten veel soepeler laten lopen
  • Ik vertel je hoe je makkelijker meters maakt met je webteksten
  • Ik toon je de valkuilen waar zelfs goede tekstschrijvers nog intuimelen zodra het om webteksten gaat – en hoe jij ze elegant kunt omzeilen

Wat heb je na die contentsessie?

  • Een duidelijke structuur en helder contentplan voor je website
  • Een arsenaaltje aan pro-schrijftips die je veel tijd gaan schelen
  • Praktische adviezen voor meer bezoekers en meer conversie
  • Het prettige besef dat die site nu eindelijk af gaat komen
  • Een onbedwingbare neiging om dit liedje te neuriën

Tijdens de sessie type ik live gedetailleerde aantekeningen – ik kan praten en breien – en schets ik pagina-layouts. Dat materiaal mail ik je direct na de contentsessie allemaal toe.

Zijn we daar lang mee bezig?

De contentsessie duurt vijf tot zes uur. We beginnen om 10:00 uur. Als we de sessie op mijn kantoor doen, bestel ik wat broodjes voor de lunch. Ik ga de avond ervoor op tijd naar bed. Als ik jou was zou ik dat ook doen: het is behoorlijk intens, zo’n contentsessie.

Moet je iets voorbereiden?

Natuurlijk kan je me vooraf informatie toesturen. Mail gerust wat je al hebt, maar ga er geen extra tijd in steken. Het echte werk doen we toch tijdens de contentsessie zelf.

Werkt ook als de bouw van je website nog moet beginnen

Sterker nog: dan werkt het misschien nog wel beter. Want met de contentsessie krijg je haarscherp in beeld wat de logische opbouw van je site moet zijn. En daardoor kun je je webdesigner veel beter aansturen.

Kost dat?

Dat kost € 795 als we de contentsessie op mijn kantoor houden. Dat is in Utrecht, vlak bij de afrit, prima bereikbaar per OV, en ik zet lekkere koffie. Kom ik naar jou toe, dan reken ik € 0,75 per kilometer aan reiskosten.

Vind je dat veel geld?

Snap ik, het is een stevig bedrag.

Maar ik ga ervanuit dat je een website wil die resultaat oplevert. Dat gebeurt niet vanzelf.

De realiteit is dat veel ondernemers niet goed nadenken over hun website. Daarom staat internet vol met slechte websites die niks opleveren:

  • sites die zonder plan zijn gebouwd
  • sites waarop bezoekers direct weer wegklikken
  • sites die onzichtbaar zijn in Google
  • sites die niet converteren

Weinig ondernemers laten zich een dag lang adviseren door een dure tekstschrijver die bovendien:

  • 20 jaar ervaring heeft met website-projecten
  • 9 jaar een internetbureau heeft gerund
  • ook conceptueel kan denken
  • dagelijks met online marketing bezig is
  • sales en ondernemen snapt

Als jij dat wél doet, ben je slimmer bezig dan 98% van je concurrenten. Dan doe je een investering die ervoor zorgt dat jóuw site je de komende jaren wél klanten en omzet gaat bezorgen.

En als je het zo bekijkt is zo’n contentsessie feitelijk een koopje.

"Chris heeft enorm veel kennis en inzicht op het gebied van copywriting, marketing en strategie. Hij heeft me enorm geholpen om mijn boodschap krachtiger te verwoorden. Het heeft ertoe geleid dat ik vééél meer mensen bereik en veel meer klanten en fans heb."

Richard de Leth
OERsterk

Of ik je ook ná de contentsessie kan helpen?

Jazeker:

  • Ik kan je feedback geven op je eerste en tussentijdse versies
  • Ik kan een complete controle doen op je eindversie
  • Ik kan een finale check op de teksten doen als ze eenmaal in de site staan
  • Ik kan je webbouwer gericht en realistisch instrueren over belangrijke layout-aspecten die van invloed zijn op de leesbaarheid van je website

Die aanvullende schrijfhulp doen we per e-mail of in Skype- of telefonische sessies, net wat je prettig vindt.

Voor de goede orde: die extra ondersteuning is optioneel. Je hoeft niet bang te zijn dat ik je tijdens of na de contentsessie iets probeer op te dringen. Daar hou ik niet van.

Je kunt nu twee dingen doen

Je kunt doorgaan zoals je bezig was. Maar je weet wat ze zeggen: je krijgt geen andere resultaten door hetzelfde te blijven doen.

Natuurlijk komen die teksten een keer af. Het zal wel moeten. Maar hoe lang gaat het duren? Hoeveel koppijn ga je er nog van hebben? En vooral: worden die teksten dan wel zo goed als je wilt?

Of je maakt nu een afspraak met me voor een contentsessie.

Hang vervolgens even lekker achterover. Want tot aan onze contentsessie hoef je niet meer aan die webteksten te werken. Je hoeft er niet eens meer aan te denken. En daarna wordt het allemaal veel makkelijker – en beter.

Boek vandaag nog je contentsessie

Ik geef een beperkt aantal sessies per maand. Alle reden dus om niet te lang te wachten. Vul onderstaand formuliertje in en ik neem binnen twee werkdagen contact op om de sessie in te plannen.

  • Heb je haast?
    Dan kunnen we de contentsessie op een zaterdag plannen. Meestal kan dat op de eerstvolgende zaterdag of de zaterdag daarna. Daarvoor geldt een toeslag van 25%.


  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Je ontvangt zelf ook automatisch een kopie van het verzonden bericht per e-mail.

Contentkoppijn?

Ik heb er een pilletje voor. Of je nou naar een knipperende cursor zit te kijken, of naar teksten op je website waar je niet blij van wordt.

Dus neem gerust contact op